Jaarrekening 2018

Bestuur, (wijk)organisatie, burgerzaken en financiën

9. Deugdelijke en gastvrije dienstverlening

Doelstelling
09. Deugdelijke en gastvrije dienstverlening

We stellen burger, bedrijf en instelling centraal in ons denken, beslissen en handelen: betrokken, uitnodigend en slagvaardig. Dit vertalen we naar een domeingericht Klant Contact Centrum waar burger, bedrijf of instelling gastvrij wordt ontvangen en in het eerste contact het juiste antwoord krijgt binnen de open inrichting van het toekomstige Huis van de Stad, via de sociale wijkteams of via keukentafelgesprekken. Via alle klantcontactkanalen (digitaal, telefoon, balie) staan wij voor een gastvrije, mensgerichte en dienstbare benadering. We sturen op het gebruik van het meest slimme kanaal. Extra aandacht gaat uit naar de gemeentelijke telefonische bereikbaarheid. In de digitale dienstverlening staan gemak en een laagdrempelige digitale toegang tot de gemeentelijke dienstverlening voorop. Ten behoeve van de digitale dienstverlening wordt verder gebouwd aan een goede inrichting en gebruik van het digitaal loket van de gemeente Apeldoorn. Daarnaast vormt het landelijke digitale loket “’MijnOverheid" voor steeds meer dienstverlening van de gemeente Apeldoorn het centrale loket. Het stelsel van basisregistraties vormt het fundament voor het informatiehuis van de stad. De basisadministratie wordt via koppeling van vele gegevensbestanden landelijk gerealiseerd, waardoor we geen overbodige informatie van onze ‘klanten’ hoeven te vragen. Versnelling van de digitale transformatie wordt voortgezet in de ‘veranderteams’ binnen het sociale domein, fysieke en publieke domein en bedrijfsvoering. We zijn daarbij alert op rechtvaardigheid/rechtmatigheid en het borgen van de privacy.

ga terug