2018 was het tweede jaar dat de stichting Apeldoorn Marketing zich inzette voor het laden van het merk ‘Apeldoorn’ en het vergroten van de aantrekkingskracht van de stad op huidige en nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven. Zo zijn in nauwe samenwerking met de verschillende partijen die bezig zijn met de promotie van Apeldoorn (en de Veluwe) marketingactiviteiten en campagnes uitgerold. Deze lagen gedeeltelijk op het vlak van toerisme, maar ook op het vlak van ondernemend Apeldoorn en de comfortabele gezinsstad. Zo heeft Apeldoorn Marketing eind 2018 samen met Hollander Techniek, Hamer, Kiwa en Remeha een regiorecruitment-campagne opgezet en uitgevoerd om nieuwe medewerkers en inwoners aan te trekken. De sites van deze campagne zijn ruim 4 miljoen keer bezocht. Ook op het gebied van vrije tijd en toerisme zijn gezamenlijke campagnes ontwikkeld, bijvoorbeeld de campagne ‘Apeldoorn viert de herfst’, waarin activiteiten en evenementen van verschillende bedrijven via een campagne onder de aandacht werden gebracht. Deze crossmediale campagne werd, tegen een minimale investering, alleen al via het Facebookkanaal ‘uitinapeldoorn’ ruim 113.000 bezoekers (Apeldoorners en inwoners van omliggende dorpen en steden) op binnen 2 weken. Daarnaast is Apeldoorn Marketing het adviesorgaan t.a.v. de inzet van evenementensubsidie en evenementenaangelegenheden, evenementendesk voor zowel bestaande als nieuwe evenementenorganisatoren en het kenniscentrum door het organiseren van workshops en netwerkbijeenkomsten. Er is veel bereikt. Tegelijkertijd constateren we dat de focus breed is. Dit wordt meegenomen in de geplande evaluatie. |